Explorant la música des de petits
Des dels primers anys de vida, els infants es relacionen amb el món a través del joc, el moviment i els sentits. En aquest context, la música apareix com una eina extraordinària per acompanyar el seu desenvolupament, no només en allò artístic, sinó també en allò emocional, cognitiu i social. Iniciar el contacte amb la música des d’edats primerenques permet als nens enfortir l’escolta activa, la coordinació, la concentració i, sobretot, la capacitat d’expressió i de comunicació.
Diversos estudis han demostrat que l “educació musical primerenca estimula àrees del cervell relacionades amb el llenguatge, la memòria i la resolució de problemes. Però més enllà dels beneficis tècnics, la música desperta curiositat, fomenta la imaginació i construeix un espai on cada nen es pot expressar lliurement, sense necessitat de paraules. La música ensenya a esperar torns, a treballar en grup, a sentir orgull pels èxits propis ia gaudir del procés d” aprendre.


A les nostres classes de sensibilització musical a EMAR, aquest enfocament està sempre present. No es tracta simplement d’ensenyar teoria o de transmetre coneixements, sinó de generar experiències que connectin els nens amb el so, el ritme i l’emoció de la música. A través del joc i l’exploració, us oferim la possibilitat de conèixer diferents instruments, descobrir com sonen, com es toquen i quines sensacions desperten.
En una de les nostres classes més recents, el protagonista va ser el xilòfon, un instrument que combina color, moviment i so de manera especialment atractiva per als més petits. L’activitat es va organitzar al voltant de l’experimentació: els nens van poder explorar lliurement l’instrument, tastar diferents baquetes, copejar amb suavitat o amb més força, observar com canvia el so a cada làmina i gaudir de la sorpresa que produeix cada nota.


Durant la classe, també vam treballar aspectes musicals fonamentals com el ritme, la intensitat i l’altura dels sons, però sempre des d’un enfocament lúdic i participatiu. Els infants van jugar, es van moure, van compartir idees, van improvisar petites melodies i, sense adonar-se’n, van aprendre conceptes clau que més endavant seran la base de la seva formació musical.
A EMAR entenem que la música no s “ensenya només des del coneixement tècnic, sinó des de la vivència. Per això les nostres classes de sensibilització estan dissenyades perquè cada nen aprengui fent, tocant, preguntant, sentint. Perquè quan l” aprenentatge es converteix en joc, el coneixement esdevé profund, durador i, sobretot, significatiu.


A EMAR entenem que la música no s “ensenya només des del coneixement tècnic, sinó des de la vivència. Per això les nostres classes de sensibilització estan dissenyades perquè cada nen aprengui fent, tocant, preguntant, sentint. Perquè quan l” aprenentatge es converteix en joc, el coneixement esdevé profund, durador i, sobretot, significatiu.
