Una guia per acompanyar-lo en els primers passos musicals amb confiança i entusiasme
Escollir un instrument musical per al teu fill pot semblar una decisió important i fins i tot aclaparadora. A molts pares sorgeixen dubtes: Quin serà el més adequat per a la seva edat? Què passa si després no us agrada? I si no té “talent”? La bona notícia és que no hi ha una única resposta correcta, i el més important no és encertar la primera, sinó oferir al nen un entorn on pugui descobrir, explorar i connectar amb la música de manera lliure i significativa.
Una de les claus fonamentals per ajudar un infant a triar un instrument és permetre-li el contacte directe amb aquests. Escoltar una gravació d’un violoncel o veure un piano en una foto no és el mateix que poder tocar-ne les tecles, sentir-ne la vibració o escoltar com sona sota les seves pròpies mans. Quan els infants tenen la possibilitat de conèixer diferents instruments, observar com es toquen i provar-los ells mateixos, es desperta una connexió molt més autèntica. És des d’aquesta experiència que comencen a emergir preferències reals: a alguns els atrau la percussió i el ritme, d’altres se senten fascinats per les cordes, o pel so del vent.
A més, el fet d’experimentar amb diferents instruments també els permet aprendre sobre el seu propi cos, la seva oïda, la seva sensibilitat musical i les seves capacitats. L’elecció d’un instrument ha d’estar en sintonia amb la seva edat i desenvolupament físic (per exemple, la mida de les mans o la capacitat pulmonar), però també amb la seva manera de ser: hi ha infants que prefereixen tocar sols i d’altres que gaudeixen més en grup, alguns se senten còmodes amb allò melòdic i d’altres amb el ritme. Escoltar-los, observar la seva reacció davant dels sons i donar-los temps per explorar és la millor manera d’encertar.


A l “Escola de Música EMAR creiem que el procés d” escollir un instrument forma part de l “aprenentatge musical i no pas un simple tràmit inicial. Per això oferim classes de sensibilització i iniciació instrumental, pensades especialment perquè els nens tinguin aquest primer contacte de forma lúdica, sense pressions i amb molta llibertat per experimentar. En aquestes classes no sols coneixen com sonen els instruments, sinó que juguen amb ells, els manipulen, es mouen, canten, improvisen… i aprenen fent. Aquest enfocament permet desenvolupar una relació natural i afectiva amb la música, que és la base d” un aprenentatge durador.
La nostra escola ofereix un entorn càlid i proper on cada nen pot avançar al seu ritme i segons els seus interessos. Comptem amb classes individuals i grupals d’instruments com ara piano, violí, guitarra, bateria, cant, clarinet o saxofon, entre molts d’altres, així com un equip docent format per músics apassionats que saben adaptar l’ensenyament a cada etapa evolutiva. A EMAR no només ensenyem a tocar: acompanyem processos de creixement, de confiança, de descoberta personal a través de la música.

No cal que un nen esculli “el seu” instrument des del primer dia. L “important és que la música pugui experimentar com un joc, com una manera d” expressar-se i de gaudir. En aquest camí, alguns trobaran ràpidament el seu instrument ideal, i altres ho descobriran amb el temps. El que sí que és segur és que, amb l “acompanyament adequat, cada nen podrà desenvolupar la seva veu musical, enfortir-ne la sensibilitat i enriquir-se amb una experiència que va molt més enllà de l” aula.
Si estàs valorant iniciar el teu fill a la música i no saps per on començar, et convidem a visitar la nostra escola, conèixer les nostres propostes i deixar-te sorprendre pel que la música pot despertar en els més petits. A EMAR, creiem que la música és una eina meravellosa per créixer, connectar i gaudir des dels primers anys de vida.
